Klachten
De zorgverleners van onze praktijk doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Gelukkig verloopt het contact tussen patiënt en zorgverlener meestal naar ieders tevredenheid. Toch kan het gebeuren dat u als patiënt ontevreden bent over het handelen van een zorgverlener in onze praktijk. U kunt hier op verschillende manieren iets mee doen.
1. In het algemeen kunt u de klacht het beste eerst met de huisarts bespreken, hoe moeilijk dat voor u misschien ook is. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet proberen de klacht op te lossen. Wilt u een afspraak plannen om een klacht te bespreken, dan is het fijn wanneer u dat van tevoren aangeeft. Er kan dan voldoende tijd voor u worden ingepland.
2. U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen via het klachtenformulier. Dit formulier kunt u afhalen bij de praktijk of hieronder online invullen. De klacht wordt dan zo snel mogelijk behandeld.
3. Als de uitkomsten van het gesprek met de huisarts of de klachtenbehandeling via het formulier niet naar uw tevredenheid zijn verlopen, kunt u een klacht indienen via het Klachtenpunt Huisartsenzorg Twente. De klacht wordt dan door een onafhankelijke klachtenfunctionaris behandeld. Hoe u een klacht bij “klachtenpunt Huisartsenzorg Twente” kunt indienen, leest u op de website www.khtwente.nl.